31 Temmuz 2009 Cuma

Hayırlı Tesadüf

Uzun zamandır moda tasarımı ile ilgilendiğimi ve bu konuda bulduğum her kaynağı araştırdığımı söylüyordum. İlgimi çeken konuları ele alan ve çok sevdiğim bir blog olan sevgili Durubutik'in sayesinde oldukça kaliteli ve yararlı bilgiler içeren bir kitapla karşılaştım ve bayağı zamandır almak istiyordum. Moda ve 100 Yılın Moda Tasarımcıları isimli kitap kitapçılarda 100-120 TL arası satıldığı için Durubutik'in ilgili post'unda belirttiği gibi iki gün önce kitabın yazarı Elif Jülide Dereboy'u aradım.

Jülide Hanım tesadüden İstanbul'daki evindeymiş. Telefonda sohbet ederken benim medyada çalıştığımı öğrenince İstanbul'a geliş sebebinden ve kendini tanıtamama problemlerinden bahsetti. Bu sefer ki İstanbul ziyaretinde çeşitli medya kuruluşlarıyla iletişime geçmeyi planlamış ancak tanıdık olmayınca bu işlerin zor olduğunu görmüş.
Kendisini hemen kanala davet ettim. Dün geldi ve kahve eşliğinde çok güzel bir sohbet ettik. Kendisi dünyalar tatlısı, inanılmaz kültürlü ve kaliteli bir hanım. Moda tasarımı ve tarihi konusunda o kalitede kitap yayınlayan ilk kişi, üstelik tamamen kendi imkanlarıyla! Ayrıca 1986 yılında Türkiye'de ilk moda okulunu kuran ve bugüne kadar inatla ayakta tutan kişi. Okulu Ankara'da (keşke İstanbul'da olsa). Kahve sonrası program departmanı müdürü ve iç yapımlar konuk koordinatörü arkadaşlarım ile tanıştırdım kendisini ve bizden beklediği yardımı anlattı. Sohbet sonrası Jülide Hanım'ın istediği fırsat gerçekleşti ve kendisi büyük ihtimalle ( gün veya saat değişikliği olabilir) önümüzdeki çarşamba Kanaltürk ekranlarında yayınlanan Sevim'le Göz Göze programına konuk olacak ve o gecenin konusu Moda ve Moda tasarımı olacak.Program saat 23:00'de başlıyor. Konu ile ilgilenenler, Jülide Hanım'ı tanıyanlar, öğrencisi olanlar programı izlesinler:)
Bu sayede sevdiğim ve ilgi duyduğum alanda bir duayen ile uzun süreli bir dostluğun da temellerini atmış oldum:) O çok istediğim kitaplarını imzalayarak (bir tanesinin tanıtımı için buraya tık tık ) bana hediye etti ve biri Coco Chanel'in hayatı olmak üzere üç kitabının hazır olduğunu, maddi imkanlarına kavuşur kavuşmaz yayınlayacağı bilgisini de vardi:)
İşte böyle sevgili dostlar...Hayat bazen istediklerinizi bir tesadüfle ayağınıza serer ya bu olay bunun kanıtı sanki:)
Ankara'da veya yakın çevrede yaşan ve Moda Tasarımı konusunda eğitim almak isteyenler burayı ziyaret edip bizzat kendisi ile iletişime geçebilirler.

Not: Sevgili Durubutik, senin bloğundan bahsettiğimde Jülide Hanım'la benim bilgisayarıma geçip bloğunu inceledik. Yer verdiğin konuları, çizimlerini, ilgi alanlarını görünce çok beğendi ve blog adresini alarak daha detaylı inceleyeceğini söyledi:)
Herkese Sevgilerrrrrrr

2 yorum:

DuruButik dedi ki...

Sibel'cim Jülide hocayla tanışmana çok sevindim. Kendisi benim hocamdır. Bir yıl kursuna katılmıştım. Ama blogumdan haberi yoktu. Sayende haberdar olmuş oldu. Mutlaka televizyonda ki programı izleyeceğim. Çok sevindim gerçekten. Diğer kitaplarını da heyecanla bekliyorum. Kitapları bir harika gerçekten. Ancak Türkiye'de matbaa pahalı olduğu için ne yazık ki kitapçılarda ki ücrette yüksek oluyor. Umarım istediği başarıyı elde eder.
sevgiler...

C-belll dedi ki...

Durubutikcim ben geçen hafta tatilde olduğum için programı izleyemedim. Ancak programdaki arkadaşlar çok keyifli ve güzel olduğunu söylediler. DVD'sini aldım ve akşam izleyeceğim inşallah.
senin öğrencisi olduğunu bilmiyordum keşke ben de ders alabilseydim kendisinden.