7 Nisan 2010 Çarşamba

Hamilelikte Cilt Bakımı

Hamile kaldığımı öğrendikten sonra hem bu deneyimi yaşamış arkadaşlarımdan ve çevremden hem de okuduklarımdan edindiğim bilgilere göre hormonel değişikliklerin etkilediği ilk şey maalesef cildimizdeki kötü değişimler:( özellikle 1. Trimaster dediğimiz ilk üç aylık dömende ergenlik sivilceleri gibi sivilcelenmeler, cilt yağı dengesinde bozulmalar, hassasiyet, lekelenmeler ve çillenmeler artıyor.
Çok şükür benim sorunsuz cildim çok fazla bir sorun açmadı ama kurudan karmaya dönük iken T bölgemde yağlanma ve burun kenarlarımda ise kurumalar meydana geldi. Bu nedenle rutin cilt bakımım yeterli gelmedi tabii.
Bu duruma çözüm olması için dermokozmetik ürünlere geçiş yaptım. Bir cilt uzmanına danıştım ve Avene markasına ait jel şeklinde bir nemlendirici ile nem maskesini kullanmaya başladım. Ayrıca havaların güneşlenmesiyle birlikte lekelenme riskim arttığı için 50 faktörlü kompakt bir renkli nemlendirici aldım. Strawberry'den de tamamen su içerikli H2O'nun göz nemlendiricisini alarak ihtiyacımı tamamladım.


Tabii bu dönem dengesiz bir dönem dedim ya işte o dengesizlik son iki haftada tekrar peydah oldu:) önce yağlanan bölge son iki haftada da kurumaya meğillendi. Buna çare olarak da yine Strawberry indiriminden aldığım E vitaminli Bobbi Brown nemlendiriciyi kullanmakla çözdüm. Tonik kullanmayı bıraktım ve yine Avene'e ait termal su kullanıyorum. Önceleri duştan sonra veya yaz günleri serinlemek için kulandığım termal su meğer tonik olarak da gayet başarılıymış.
Her sabah yüzümü önceden elimde olan Nars Balancing Foam ile yıkadıktan sonra termal suyu sıkıp hafiften kurumasını bekliyorum. Sonrasında Avene jel nemlendiriciyi ve H2O göz nemlendiricisini sürüp arkasından 50 faktörlü kompaktı uyguluyorum. Hepsi bu kadar. Gece de renkli kompakt hariç aynı işlemi uyguluyorum.Haftada iki kez de akşamları maskeyi uygulayıp onunla uyuyorum.
Her yaz renkli nemlendirici kullanan biri olarak renkli kompaktı şiddetle öneririm arkadaşlar. Bendeki medium rengi. Özellikle La Roche veya Vichy kullanıp yağlı olmasından şikayet etmişseniz bu kompakt ürün tam size göre. Oldukça sağlıklı ve aydınlık bir görüntü veriyor. Matlık değil Glowy bir görüntü oluşuyor üstüne pudra vs. kullanmaya gerek bırakmıyor ama ben yine de Guerlain transparan pudra geçiyorum.


Bu dönemde önceden kullandığım serum, anti aging kremleri vs. bıraktım. Aslında hamilelikte makjaj ve cilt bakımı ürünlerinin kullanılması kesinlikle bebeğinizin sağlığını etkileyen bir şey değil. Ben sadece cildim rahatlasın, klullandığım ürünlerin etkisini görebileyim diye günlük cilt bakımımı sadeleştirdim. Şu anlık oldukça da memnunum. Tabii bu hormonel değişiklikler değişim 9 ay boyunca farklı şekillerde etki edeceği için ileride ne olur bilmiyorum. Unutulmaması gereken en önemli nokto bu dönemde güneşin kadim dostumuz olduğunu tamamen unutmak ve onu cildimizin ennn büyük düşmanı olarak görmek!!! ne severim güneşlenmeyi ve bronz olmayı offf offff:( ama eğer cilt lekelenirse mazallah doğum lekesi denen şey ööle kolay kolay çıkmıyor:( bu nedenle bakımınızı ne şekilde yaparsanız yapın en az 50 faktöre yaz kış korunmayı unutmayın...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

AVENE renkli nemlendiriciyi bende kullanıyorum be çok memnunum . tek handikapı çabuk bitmesi .
zulal

özge dedi ki...

aynen ya hayatımda ilk defa sivilce çıktı bende 1-2 tane ama çıktı.Burun kenarlarım pul pul döküldü kuruluktan ama şimdi iyi.Ben la roche un 50 korumasını senelerdir kullanıyorum artı bişey almadım bu dönem için inşalla yeter ama şu h2o yu mera ettim bakıcam.Göz altıma ben dermalogica nın 20 korumalı kremi var onu kullanıyorum öneririm bu arada.Yeter di mi ne yazdım:)

C-belll dedi ki...

evet adsızcım avene'in dibi geldi gibi hemen ama çok memnunum:)
özgecim sanırım her gebe b ayanın başıan geliyor bu durum:) h2o gerçekten güzel. ben göz makyajı temizleyicisini de sipariş verdim inşallah ondan da memnun kalırım. içeriğinde sadece deniz mineralleri olan hafif jel kıvamında ürünleri var. Boyner'de incelemiştim ben.

Unknown dedi ki...

anne olacagını şimdi ögrendim ,ben geç okuyabiliyorum blogları ,çok sevindim ,çok çiçekli bahçesin sen ,birşeye ihtiyacın olursa buralardayım ben ,senin adına çok sevindim ,inan selamlar

Unknown dedi ki...

canim cildine iyi geldigine cok sevindim.gule gule kullan.gecmis senelerde Avene alis verisimden hic memnun kalmamistim.halbuki biliyorum ne kadar kaliteli ve kolayindan memnun kalmiyan yok.ne hevesle getirtmistim hepsini,hahah.
Avene urunlerine ne zaman baksam,gorsem ic cekerim valla.nasil desem,bana bu marka cok temiz geliyor ya.saf tertemiz.ne yazikki uymadi bana.hayirli ugulu olsun sana tatlim.