9 Ekim 2012 Salı

Son zamanlarda ben, yeni bebeğe hazırlıklar...

Evetttt ikinci defa anne olmanın yavaş yavaş heyacanı sarmaya başladı. Acaba olur mu? doğurmalı mıyım? eyvah ben ne yapacağım? vs. derken 5,5 ayı geride bıraktım. Şaşılacak derecede ilk hamileliğime göre farklı ve zor günler geçirdim ve hala geçirmeye  devam ediyorum. Yemek yiyemememin sonucu olarak Eren'dekinin aksine şimdiye kadar sadece 5 kilo almışım. Bu iyi bir şey ama hiç vitamin hapı falan alamadığım için vücudumun güçsüzleştiğini ve sık sık halsizlik problemi yaşadığımı belirtmeliyim. Ayrıca diş etlerimin de kanamasının önüne ne yaptıysam geçemedim:( Hamileliği süresince sadece 6-7 kilo gibi komik kilolar alıp sağlıklıyım diye ortalarda dolanan manken hanımlarımıza buradan bu işi nasıl becerdiklerini sormak istiyorum. Ya ben insan değilim ya da onlar!!!

Bunların yanında güzel şeyler de var tabii. Yeni bebeğe bol bol alışveriş yapmak işin en keyifli kısmı :) Bu sefer online yurtdışı alışverişini çok sık yaptım ve fiyatlar açısından yeni sezon kışlık bebek kıyafetlerinin ülkemizdeki içler acısı halini görünce ne kadar uyguna alışveriş yaptığımı gördüm.
Özellikle iki çocuk olunca her ikisi için her beğendiğini görüp almak aile bütçesine feci zarar veriyormuş. Bu nedenle hem Eren için hem de bebiş için yurtdışı online alışveriş çok  karlı oldu. 

Ebay, herkesin bildiği en az bir kere ihtiyacı dahilinde kullandığı en vanatajlı sitelerden biri. Ben özellikle ülkemizde indirim döneminde dahi fiyatı 50 TL altına düşmeyen deri patikler için iki satıcıdan alışveriş yaptım. Son aldıklarım gelmedi ama daha önce Eren için de aldığım ve kullandığım için gözüm kapalı tavsiye edebilirim. Ayrıca şubat ortasında doğacak bebeği sarıp sarmalayacak şık kundak şeklinde bir battaniye ile cath kidston'un stitch! kitabı bonuslarım:) Ürünlerden almak isteyenler satıcı isimlerini ve fiyatlarını fotoda görebilirler. 


Eren'de olduğu gibi bu bebekte de kıyafet için ilk adresm Carter's oldu. Carters Amerika'da oldukça avantajlı fiyatlara muhteşem bebek ve çocuk giysileri üreten bir firma. Eren için o zaman Amerikadaniste.com vasıtasıyla  Amerika'dan getirmiştim ve çok memnun kalmıştım. Geçen sene Carters Türkiye pazarına giriş yaptı ve Metrocity'de ilk mağazasını açtı. Hemen gidip gezdim ama fiyatlarını yurt dışı ile karşılaştırmamak lazım. Malum ülkemizde kira, gümrük, KDV gibi faktörler eklendiğinde ciddi farklar oluşuyor. Ben bu alışverişimi de yine Amerika'dan yaptım ve ordaki bir arkadaşımın adresine yönlendirip Türkiye'ye getirmesini sağladım. Fiyatları özellikle merak edenler için fotoda bıraktım. Bu arada Carters.com Türkiye'ye de gönderim yapmaya başlamış. Ancak fiyatlar TL cinsine çevrildiğinde ve shipping eklendiğinde Türkiye'den görerek almak daha cazip tabii:)





Carter's sonrası ikinci durağım; yine Türkiye'den de bol bol indirim zamanı alışveriş yaptığım, tüm ürünlerine bayıldığım ve çocuklar için konsept tasarım yapan ender markalardan biri olan Gymboree. Gymboree geçtiğimiz ay muhteşem bir indirim yaptı ama ben daha bebişin cinsiyetini bilmediğim için pek bir şey almamıştım. Sezon fiyatları ise şimdilik el yakıyor Türkiye'de. Bir de burada yeni sezon olarak satılan ürünler orda çoktan indirime girmiş bile:) Gymboree.com oldukça makul shipping maliyeti ile Türkiye'ye gönderim yapıyor hem de Carter's markasının aksine fiyatları dolar cinsinden alabiliyorsunuz. Gümrük sınırı olan 75 Euro'yu göze alarak ben alışverişimi ikiye böldüm ve yine her iki erkeğime de harika şeyler buldum:)






Daha henüz iki yaşını doldurmuş bir bebekten sonra ikinci bebek için neden mi bu kadar kıyafet??? Çünkü Eren'den sonra bebek fikrini hayatımızın sonuna kadar ortadan kaldırdığımız için hem hamilelik hem de bebek kıyafetlerimizi küçüldükçe eşe dosta ihtiyacı olanlara dağıtmıştım. Haliyle Eren'in güncel kullandığı kıyafetler dışında elimde iğne kalmamıştı. Hoş kalsa da birinin yazın giydiğini diğeri kışa giyemeyeceği için temel yenidoğan ürünlerinin tümünü yeniden almak zorundaydım yine. Bence Siz siz olun eğer kardeş yapmayacaksanız bile en az üç-dört sene çocuğunuzun ürünlerini saklayın derim:)

Son olarak da yine arkadaşımın Amerika adresine yönlendirip Amazon'dan aldığım Desitin Clear ve Burts Bees bebek bakım ürünleri var. Burts Bees'in bebek ürünlerine bayılıyorum. Hafif hoş kokuları, Doğal yapıları ile güvenle kullanabiliyorum. Türkiye'den de çok alıyorum ama fiyatlarını yine Türkiye'deki fiyatlarıyla karşılaştırdığımızda halihazırda gelecek pakete eklemek iyi oldu. Desitin Clear ise türkiye'ye maalesef gelmiyor. Jel halindeki bebeğin cildinde beyaz tabaka bırakmadan ve kolayca temizlenen yapısıyla benim çok çok memnun kaldığım bir üründü. Ayrıca Desitin Clearı sadece pişik için değil yanıklar, tahrişler, hafif sıyrıklar için de kullanabiliyoruz. Bu nedenle sevdiğim ve tercih ettiğim ürünlerdendir.

Şimdilik tüm hazırlıklar bunlar. Bence biberon, bebek bezi stoğu dışında bir eksiğimiz de kalmadı zaten:) Hastane süsleri ve şekerleri de kendim yapacağım için onları da fazla ağırlaşmadan Eminönünden temin edip eve koymam lazım ki işin en keyifli yanlarından biri de onları hazırlamak:)
Yurt dışı alışverişler için her konuda soru sorabilir yardım isteyebilirsiniz. Sevgiler:)

7 yorum:

bahar tuz dedi ki...

naptın sen ya!zor dizginlediğim alışveriş aşkımı alevlendirdin yine:)şu yumuşak ayakkabılarda kayma sorunu yaşadın mı?benim bebişim yeni ayağa kalkıyorda altları kayıyorsa almak istemiyorum.bir fikrin var mı?

sosyetepazarimm.blogspot.com dedi ki...

Bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah :) beslenmenize de dikkat edin.

C-belll dedi ki...

Cok teşekkür ederim sevgili velvety ve Selda:)
Velvety ben Eren icin de hep bu patiklerden kullandım. Tamamen deri olduğu icin kaymıyor ben cok memnun kalmıştım bu yüzden yeni bebek icin de bu ürünlerden tercih ettim. Sevgilerrrr

secilgil dedi ki...

kalsiyum eksikliğiniz yok değil mi? yeterince kalsiyum alınmıyorsa bebek eklem ve dişlerden kalsiyum çekermiş :s

C-belll dedi ki...

seçilcim daha c.tesi günü doktorumla bu konuyu kounltuk.ç maalesef kalsiyum takvitesi de alamıyorum. son üöç ayın bu anlamda çok riskli olduğunu söyledi. artık bir şekilde almaya başlayacağım.

Unknown dedi ki...

Sibel harika şeyler almışsın. Sağlıkla giyinmek nasip olsun kuzucuğa. Gymboree'ye ışınlandım bile bakıcam detaylı.

C-belll dedi ki...

çok teşekkr ederim tuğbacım. gymboree zara kids ve gap'ten sonra favorim olan üçünkü marka. gerçekten harika ürünleri var ve kalitesi çok çok iyi. :)