13 Şubat 2009 Cuma

İndirim Çılgınlığı


Biz kadınları alışveriş diyince durdurmak çok zor. Üstelik bir de indirim kelimesi vitrinlerde yerini almaya başladığında bu çılgınlık tahmin edilemez boyutlara ulaşıyor.

Bu yıl geçen yıllara göre aslında hiç alışkın olmadığımız gibi bir durum var. %50 indirim kelimesine çok alışmışken bir de %50+%50 indirim kavramları çıktı karşımıza. Sebep basit; kriz geliyor, geldi derken panik içinde elindeki birikimini yastık altı edecek halkı tüketime yönlendirecek akıl almaz çareler yaratıyor mağaza sahipleri amaçlarına ulaştıkları da kesin.

Ben de bu indirim furyasından nasibimi bol bol aldım sayılır. Gözüm hala her dışarı çıktığımda vitrinlerde olsa da kışlık kıyafet hazinemi bu sezon bu fırsatlar sayesinde ikiye katladım sayılır. İyi mi yaptım??? Aslında hem evet hem hayır...
Hayır çünkü; Söz konusu yaklaşmakta olan büyük bir krizse küçük bir maaşlı tüketici olarak ayağımı yorganıma göre uzatmalıyım (nitekim annem de hep bunu söylüyor) her seferinde bunu hatırlamaya çalışıyorum ama maalesef pek başarılı olabilenlerden diilim maalesef:(
Evet Çünkü; Fırsatlar içinden kendimize en uygun fırsatları yaratabilmektir önemli olan. Ben en çok her zaman giyinebileceğim (haftanın 6 günü çalıştığımı düşürsem)elbise ve ayakkabılardan yana kullandım tercihlerimi. Çalışma hayatım nedeniyle zaten birikmiş bir pantolon ve gömlek stoğum olduğundan bunlara yönelmeyip sezonunda oldukça yüksek fiyatlardan satılan, uzun yıllar modasını yitirmeden giyilebilecek modellerde,kaliteli kumaşlardan üretilmiş elbiseler aldım kendime. Bu da tek tesellim zaten:)
Bence her alışverişten sonra içimizi rahatlatacak bahaneler bulmaya çalışmak yerine (ben bunu çok yapıyorum mesela; "ama benim hiç bu renk gömleğim yok " diyip 58794632. gömleği de alıp dolaba asmak gibi) bu cazip indirim günlerinde ileride de ihtiyaç duyabileceğimiz ürünlere yönelik alışveriş yapmak hem alışveriş güdümüzü tatmin eder, hem de cüzdanımızı gereksiz harcamalardan uzaklaştırır.

Neyse, her yerde okuyup karşılaşabileceğiniz bu kadar felsefe yeter. Ne de olsa yaklaşan Sevgililer günü nedeniyle gündem bu. "Kelin İlacı olsa önce kendi başına sürer" dediğinizi duyar gibiyim:) Aslına bakarsanız ben de kendime şaşar gibiyim:)

"Eh bu kadar çok yazıp aldıklarımın fotoğraflarını da paylaş" derseniz haklısınız. Çoğu tadilatta olduğundan şimdilik imkanım yok ancak hafta sonu hepsini tek tek fotolayacağım. Yeni cicilerimle huzurlarınızda olmak dileğiyle, iyi alışverişler bayanlar...

Hiç yorum yok: